Road to the Oscars







I natt smäller det alltså! oscarsgalan! Jag älskar denna tillställning! Det är så grymt roligt att titta på!

I år känns det inte jätte självklart vilka som tar hem de tyngsta kategorierna tycker jag. Men, om jag ska göra en liten gissning, och tala om vad jag tror/skulle vilja, så ser det ut såhär:

BEST MOTION PICTURE OF THE YEAR

The King's Speech

127 timmar

Black Swan

The Fighter

Inception

The Kids Are All Right

The Social Network

Toy Story 3

True Grit

Winter's Bone


BEST PERFORMANCE BY AN ACTOR IN A LEADING ROLE

Colin Firth for The King's Speech

Javier Bardem for Biutiful

Jeff Bridges for True Grit

Jesse Eisenberg for The Social Network

James Franco for 127 timmar

 

BEST PERFORMANCE BY AN ACTORESS IN A LEADING ROLE

Natalie Portman for Black Swan

Annette Bening for The Kids Are All Right

Nicole Kidman for Rabbit Hole

Jennifer Lawrence for Winter's Bone

Michelle Williams for Blue Valentine

 

Och mjaa, i de andra tycker jag det är svårt! Men jag håller nog ändå lite på Helena Bonham Carter och Geoffery Rush som bästa biroller i the king's speech! Samtidigt tycker jag det är lite tråkigt när det bara handlar om en film, i det här fallet då the king's speech som har hela tolv nomineringar!

Men å andra sidan så tycker jag nog det är okej, för jag tror inte att det kommer att bli som det magiska året 2004 då min absoluta favorit emsemble tog STORSLAM! Det glömmer jag aldrig! det var magiskt om något och så otroligt välförtjänt! Och ja, självklart menar jag The Lord of the Rings med världens bästa Peter Jackson i spetsen.

Vad tror ni själva?
Leave your comment here!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin